Galéria Miloša Alexandra Bazovského v Trenčíne

ONLINE VÝSTAVA Bienále plastiky malého formátu

ONLINE VÝSTAVA Bienále plastiky malého formátu

ONLINE ATELIÉR

Katarína Kissoczy (1956) : "Globus" a "Flower power"
Tieto diela sú súčasťou výstavy "Bienále plastiky malého formátu". Vznikli spojením rôznych zvyškov predmetov, tvarov, nájdených vecí z kovu. Pozeráme sa tak na nezvyčajné stroje, konštrukcie, ktoré sa neraz aj pohybujú či vydávajú zvuk.
Vytvorte si aj vy svoje sochárske dielo. Pohľadajte doma rôzne kúsky čo už nefungujú, či ich momentálne nepotrebujete a spojte ich do novej konštrukcie. Diela si odfotografujte a pošlite nám do komentára. A nezabudnite ich aj pomenovať.

foto

https://www.facebook.com/GaleriaBazovskeho/photos/pcb.2887951237937157/2887941671271447/?type=3&theater

Helena Lukášová (1970)
Česká sochárka pracuje s digitálnym médiom a 3D tlačou. Svoje diela vytvára spájaním, pretváraním tvarov.
Vedeli ste, že prezentované dielo „Fragment“ vychádza z podoby egyptskej kráľovnej Nefertiti, ktorá bola manželkou faraóna Achnatona? Portrét v počítači autorka naťahovala, deformovala až do výslednej podoby, ktorú potom vytlačila na 3D tlačiarni.

foto

https://www.facebook.com/GaleriaBazovskeho/photos/pcb.2881822671883347/2881807298551551/?type=3&theater

Stefan Meisl (1976)
Nemecký maliar a sochár pri svojich dielach využíva matematiku. Poznáte princíp Fibonacciho postupnosti? Tak podľa neho vzniklo dielo „Fibonacci Folge“ zložené z magnetických guľôčok zoskupených presne podľa výpočtu.
Druhé prezentované dielo „ Phil II“ vychádza z princípu zlatého rezu, ktorý je známy od staroveku. Ako sa matematicky vyjadrí zlatý rez?
Rovnako ako „Fibonacciho postupnosť“ aj „zlatý rez“ je všade okolo nás a odkrývajú nám tajomstvá prírody. Skúste ich nájsť okolo seba.

foto

https://www.facebook.com/GaleriaBazovskeho/photos/pcb.2894032550662359/2894028893996058/?type=3&theater

Miroslav Pallo (1981)
Pracuje s nájdenými predmetmi, ktoré dotvára, alebo z nich konštruuje rôzne novotvary. Na výstave sa predstavuje dvoma objektmi. Tým, že ich preniesol z lesa do galérie, povýšil ich na umelecké dielo. Sú to prírodné ready-mades. Na jeden z nich dokonca vyryl meno svojej rodiny tak, ako to občas turisti robia.
Keď budete najbližšie na prechádzke v prírode, skúste si jednotlivé predmety (popadané konáre, kamene) predstaviť, ako by vyzerali vystavené v galérii.

foto

https://www.facebook.com/GaleriaBazovskeho/photos/pcb.2902603183138629/2902600899805524/?type=3&theater

Mira Podmanická (1981)
Autorka sa v diele zaoberá vplyvom priestoru na náš život. Vymodelovala podľa pamäti ucelený model bytu, v ktorom sama žila. V druhom diele vytvorila izby ako jednotlivé objekty, čo umožňuje ich ľubovolné usporiadanie. Experimentuje s porcelánom, do ktorého v tomto prípade pridala papier. Vzniká tak zaujímavá štruktúra objektov. Farebne odlíšila miestnosti, ktoré pre ňu boli v týchto bytoch najdôležitejšie. Vzhľadom k momentálnej situácii, trávime viac času vo svojich domovoch a vnímame priestor, v ktorom bývame, intenzívnejšie ako obvykle. V ktorej izbe sa cítite najlepšie vy?

foto

https://www.facebook.com/GaleriaBazovskeho/photos/pcb.2904908649574749/2904905956241685/?type=3&theater